Storytelling w organizacji

Wybierając się do pałacu sułtana masz dwa wyjścia – albo przeczytać audyt wezyra, albo przez chwilę wysłuchać opowieści z kuchni. Na złość sułtanowi konsumenci, pracownicy i media wolą te drugie. Jak nimi zarządzasz?

Dlaczego?

  1. Ludzie pracują z trzech powodów: dla pieniędzy, dla satysfakcji i z poczucia misji. Pieniądze i satysfakcję zapewnia większość firm. Poczucie misji, wyrażaną przez opowieść o zmianie świata, tylko nieliczne.
  2. Misja, wizja i wartości firmy to tylko puste słowa, wyliczanki. Dopiero opowieść pokazuje czym są one w praktyce i jakiego etosu dotyczą.
  3. Tylko opowieści tworzą więzi, które pozwalają zespołom zbudować wspólnotę interesu i pokazują wzorce działania do wykorzystania w kluczowych dla marki momentach.
  4. Pracownicy nie rozmawiają o korporacyjnych biuletynach, szukają historii o nich samych. Kto je opowie?
  5. Posłuchaj opowieści pracowników, klientów, dostawców i konsumentów. To one najwięcej mówią o kulturze organizacji. Czy może być coś bardziej wiarygodnego, niż autentyczna opowieść autentycznych ludzi?

Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz:

  • w nowy sposób spojrzeć na kulturę swojej organizacji – możemy jej się przyjrzeć i zbadać.
  • umiejętnie wpływać na to, co i jak się mówi o marce – to da się wyszkolić
  • znaleźć nowe źródło treści do komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej – poszukiwania zacznijmy od zgłębienia tego, czego nie widać.
  • zwiększyć poczucie misji i motywację pracowników – zastosować nową opowieść w praktyce.
Napisz do nas